Komunikat o błędzie

Notice: Undefined variable: output w business_breadcrumb() (linia 26 z /home/michalici/ftp/newDrupal/sites/all/themes/business/template.php).

Wypoczynek z Zębem

Od lat Podhale jest  bardzo modnym regionem wypoczynkowym i turystycznym. Fascynacja tym miejscem i kulturą regionu przejawiała się w wykorzystaniu jej elementów w poszerzaniu kultury ogólnonarodowej. Podhale jest miejscem wypoczynku dla ogromnej liczby turystów. Dzięki walorom przyrodniczym miejsce to jest atrakcyjne dla odpoczywających zarówno w okresie letnim, jak i zimowym. I tak było w przypadku oratoryjnych kolonistów. Nasi podopieczni zostali zakwaterowani w ładnie usytuowanym pensjonacie „Czesława” z widokiem na Giewont.

Dzieci podczas wypoczynku miały okazję odbyć wiele ciekawych górskich wycieczek. Przeszliśmy piękną Doliną Kościeliską, gdzie doświadczyliśmy adrenaliny przechodząc szczelinami Jaskini Mroźnej. Wjechaliśmy kolejką na Kasprowy Wierch, po czym zdobyliśmy szczyt Beskid o wysokości ponad 2000 m n.p.m. Na górze podziwialiśmy piękną panoramę Tatr.

Najtrudniejsza była wyprawa nad Morskie Oko. Trzeba było pokonać ok. 20 km od Łysej Polany do Morskiego Oka. Po drodze dzieci zobaczyły Wodogrzmoty Mickiewicza, poznawały nazewnictwo i geografię tatrzańskich szczytów. Do największych atrakcji pobytu w górach można również zaliczyć  wycieczki m.in. do Ludźmierza, Rabki, Zakopanego.
Niekwestionowany hitem tegorocznej kolonii był Spływ tratwami Dunajcem - najsłynniejsza atrakcja tych okolic, znana w całej Polsce. I nie ma w tym nic dziwnego, gdyż trasa spływu wiodła przez niezwykle malownicze zakątki, meandrującym Dunajcem, który tworzył tam przełom i wdzierał się w skały Pienińskiego Parku Narodowego dając wspaniałe widoki, których próżno szukać gdzie indziej. To było coś cudownego!!!

Oprócz wycieczek, plażowania bogaty program kolonii zapewnił dzieciom wiele rozrywek sportowych, konkursy z nagrodami, dyskoteki, ognisko z pieczeniem kiełbasek, grillowanie oscypków oraz nauką góralskich piosenek kolonijnych. Poza zabawami, rozrywkami i wypoczynkiem w czasie kolonii odbywały się zajęcia realizujące program  profilaktyczny o tematyce uzależnień, przemocy i agresji wśród dzieci poprzez zabawę wdrażane były elementy psychoedukacji i profilaktyki uzależnień.

Inną ciekawą rozrywką podczas „Kolonii 2017” była wycieczka do Rabkolandu. To wyjątkowe miejsce dla całej rodziny, uważane przez wielu fachowców branży parków rozrywki za najsympatyczniejszy i najlepiej zorganizowany park rozrywki w Polsce. Tutaj nasze dzieciaki miały okazje do szaleństw na karuzelach, samochodach, domu strachu i innych.

W trakcie kolonii dzieci podążały śladami dwóch wielkich mistrzów narciarskich pochodzących z Zębu: Stanisława Bobaka i Kamila Stocha. Zapoznaliśmy się z początkami ich sukcesów,  rozwojem ich karier narciarskich.  Nie lada gratka było zwiedzanie największej naszej skoczni ”Wielkiej Krokwi”.

Kolonia to także spotkanie z kulturą, folklorem i kulinariami Podhala. Jedną z największych atrakcji turystycznych Zakopanego i regionu Podhala jest autentyczny i żywy folklor góralski - kultywowany, na co dzień w wielu miejscowych rodzinach. W trakcie kolonii mieliśmy przekonać się naocznie o tym goszcząc w naszym pensjonacie Góralski Zespół Regionalny. Folklor góralski to: stroje góralskie, gwara góralska, taniec góralski (zbójnicki, krzesany, drobny), muzyka góralska czy kuchnia góralska, z której najbardziej charakterystyczne są oscypki, kwaśnica czy golonka.
Podczas tego spotkania z folklorem góralskim śmiechu było co nie miara – tańczyliśmy, śpiewaliśmy góralski hity, graliśmy na instrumentach i nikt nie narzekał na nudę, nawet nasi wychowawcy razem z księdzem Krzysztofem włączyli się do tej zabawy.

Ten wspaniały wypoczynek toruńskiego Oratorium był możliwy dzięki ludziom dobrej woli i otwartego serca, którzy naszym podopiecznym umożliwili 10-dniowy pobyt  na Podhalu. Szczególnie chcemy podziękować Wydziałowi Edukacji Urzędu Miasta Torunia, Departamentowi Spraw Społecznych i Zdrowia Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu oraz podatnikom, którzy przekazali 1 % podatku na rzecz naszego Oratorium.
Wyrażamy również wdzięczność naszym Przyjaciołom (osobom, firmom za zlicytowanie obrazów i dzieł sztuki w trakcie tegorocznego Koncertu Charytatywnego „Zagrajmy Oratorium Serc 2017”).

Tegoroczne kolonie to wspaniała zabawa i niezapomniane przeżycia dla dzieci z Bydgoskiego Przedmieścia. udany, wspaniały wypoczynek w Zębie. Można powiedzieć, że zwiedziliśmy całe skalne Podhale. Przepiękne widoki, spływ tratwami, górskie kościoły i piękna kultura i zwyczaje górali pozostaną w naszej pamięci.

Program pn. "Śladami mistrzów-wypoczywamy z Zębem" dofinansowano ze środków Miasta Toruń i Województwa Kujawsko-Pomorskiego